Autorem wpisu jest Zwodnik.pl, opublikuj swój wpis.
Yoda Soccer to dwuwymiarowy symulator piłki nożnej, łączący elementy typowej piłkarskiej zręcznościówki i menadżera. Gra stanowi klon Sensible World of Soccer i jeśli chodzi o takie elementy jak interfejs, sterowanie czy grafika to do złudzenia przypomina pierwowzór.
Cechy charakterystyczne rozgrywki do oczywiście duża dynamika meczu i widok z lotu ptaka. Sterownie ogranicza się minimum: bieganie w 4 kierunkach, strzał i zmiana gracza. Dodatkowo gra oferuje szereg aspektów, które urozmaicają samą rozgrywkę (celebrowanie goli, odgłosy stadionu, zmieniające się efekty pogodowe).
Gra udostępnia trzy tryby rozgrywki. Do rozegrania mamy ligę, puchar i mecz towarzyski. W każdym z tych trybów określamy kto i w jaki sposób odpowiada za kierowanie drużyną. I tak drużynę może prowadzić: komputer, my całościowo (odpowiadamy za sterowanie piłkarzami i taktykę) oraz my jako trener (odpowiadamy wyłącznie za taktykę i zmiany).
Yoda Soccer oferuje także spore możliwości konfiguracji rozgrywki. Gra pozwala nam określić globalne ustawienia meczów (długość, efekty dźwiękowe, zmienność pogody, auto powtórki, komentarze) i konkretne parametry dla każdego z trybów rozgrywki (m.in. liczba zmian i graczy na ławce rezerwowych, liczba drużyn i punktów za wygraną w lidze, liczba rund w pucharze).
Podobnie jak w Sensible Soccer istnieje edytor drużyn składający się de facto z 2 modułów. Pierwszy z nich to edytor zawodników pozwalający na zarządzanie naszymi graczami (dodawanie nowych, edycja i kasowanie istniejących). Zakres modyfikacji piłkarzy obejmuje edycję ich nazw, wyglądu (kolor skóry i fryzury, typ owłosienia), numeru oraz umiejętności (7 parametrów takich jak szybkość, strzał, kontrola piłki, odbiór). Drugi moduł to edytor drużyny, który pozwala na określenie podstawowych informacji o zespole (kraj, liga, trener, stadion), wybór strojów (styl, koszulki, spodenki, skarpety) oraz nakreślenie taktyki naszej drużyny (system i zawodnicy na określonych pozycjach).
Yoda Soccer umożliwia grę zespołami narodowymi, klubowymi i tymi osobiście przez nas zaprojektowanymi. Niestety ze względów licencyjnych gra domyślnie nie zawiera prawdziwych nazw zespołów, lig czy też samych zawodników. Wszystkie nazwy występujące w grze zostały zastąpione przez pojedyncze litery. Jeśli chcemy cieszyć się prawdziwymi nazwami musimy osobiście pobrać z forum projektu odpowiednie pliki odpowiedzialne za dane (DATA PACK).
Gra jest w większości spolszczona i dostępna na Linuxa, Windows i OS X. Yoda Soccer można pobrać ze strony projektu yodasoccer.sourceforge.net.
11 lipca, 2012 at 15:05
Dlaczego nikogo nie stać na stworzenie porządnej gry na linuksa? To przykre…
11 lipca, 2012 at 15:23
Nie rozumiem pytania.
21 maja, 2013 at 23:08
Cześć! Nie działa mi pobieranie tej yoda soccer z podanej strony. Wiecie skąd ją mozna pobrać?
21 maja, 2013 at 23:20
Nie kłam spamerze przebrzydły. A link wykasowałem, więc nici z SEO :(